Z lásky k webu

Jak zařídit,aby na váš web často chodily vyhledávače

29. června 2008 v 10:54
Po tom, co vyhledávače naleznou novou stránku, ji jednou za čas znova navštěvují, aby zaindexovali nové články, komentáře a změny na webu. Pro každou podstránku zvlášť vypočítávají, jak často ji budou navštěvovat. Pomocí několika triků to však lze uspíšit:

Aktualizovanost - na weby, které se často mění, chodí vyhledávače častěji než na weby, které jsou pořád stejné. Blogy mají oproti statickým webům výhodu. Proto je dobré často psát nové články a mít hodně komentářů.

Rss - weby s rss mají větší šanci než weby bez něj, zejména když o něm vyhledávače ví (u google je nejlepší svůj web vložit do google readeru) a když ho dobře propagujete. Jde jak o rss článků, tak o rss komentářů. Více o propagaci webu pomocí rss zde.

Pagerank - weby s vyšším rankem budou asi častěji navštěvovanější než ty bez něj.

Odkazy na nové články - zaříďte, aby vaše nové články měly nějaké zpětné odkazy a bot se o nich mohl co nejdříve dozvědět (například je dobé mít v menu box Aktuální články a nějaké odkazy vám zase může vygenerovat rss).

Malé triky - svou aktualizovanost můžete zvýšit například prvkem Náhodné články, který bude náhodně generovat třeba tři náhodné články z vašeho webu při každém aktualizování webu. Nejen že to trošku zvýší aktualizovanost vašeho webu, ale také to zlepší jeho proindexovanost. Dále neuškodí například vložit do menu svůj twitter, zavést akci jako Tip dne, který se bude každý den v menu měnit nebo zobrazovat v menu odkazy na aktuální články z jiných vašich nebo spřátelených webů. Všechny tyto rady ale fungují jen minimálně a občas mohou dokonce způsobit, že člověk příjde z výsledků vyhledávání kvůli něčemu, co už na webu není a to by se nemělo stávat.

Sitemap - rychlost reindexace vyhledávačem můžete ovlivnit také položkou v souboru sitemap.xml vašeho webu, ale je to spíš doporučení, kterým se vyhledávač může a nemusí řídit. Když je totiž například ta samá sekce rok co rok stejná, není ji nutné co týden kontrolovat. Toto se tedy používá hlavně pokud chcete interval, v jakém google váš web nastavuje, snížit (protože ho například zbytečně zpomaluje). Větší vliv bude mapa stránek mít, pokud ji vložíte i do google webmasters tools.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Výtržník | Web | 24. září 2008 v 11:43 | Reagovat

K tomu Google readeru - je dobré si nechat stránku Googlem ověřit. Buď pomocí meta tagu nebo html souborem.

A také není k zahození tam přidat i sitemap :-)

2 Demaster | Web | 15. února 2010 v 13:41 | Reagovat

Já požívám většinou na webech sitemap a mám s tím dobré zkušenosti. Indexace je dost rychlá.

3 Geniální vlk | E-mail | Web | 21. února 2010 v 9:36 | Reagovat

[2]: I když to nemusí být jen tím,protože sitemap má primárně umožnit vyhledávači najít na webu i stránky,na které z se nějakého důvodu nemusí dostat sám a v článku se bavíme spíš o reindexaci.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama